Fotografie w 3D luksusowy i satysfakcjonujący produkt.

Nowoczesny rodzaj wizualizacji umożliwiający w bardzo szczegółowy sposób zbadać nam artykuł w wymiarze 3D jest to fotografia obrotowa. Przy kreowaniu takiej wizualizacji trzeba zrealizować parę niezbędnych kroków. Pierwszym z kroków jest kwalifikacja odpowiedniego stanowiska.

Musi być to stanowisko, gdzie fotograf śmiało będzie mógł z każdej strony sfotografować określony artykuł. Jednocześnie istotne w tym miejscu jest dobranie tła. Najlepsze jest wyraźne tło, ponieważ w dalszej obróbce łatwo takowe tło jest wymienić.

3d
Autor: Philippe Put
Źródło: http://www.flickr.com
Po zorganizowaniu miejsca powinniśmy we właściwysposób przygotować produkt. Musimy pamiętać, aby żaden z elementów fotografowanego artykułunie był odblaskowy- metalowy. Powoduje to bowiem odbicie fotografa albo w przypadku użycia lampy błyskowej wynik biernego oświetlenia. Jak widzimy to bardzo luksusowe przedsięwzięcie, ponieważ zobowiązuje do dużej ilości serii zdjęć. Każde z zrobionych ujęć musi być odpowiednie, staranniea także szczegółowe. Wszelkie fotografie muszą być wykonane w tej samej trwałości. Bardzo często zdarza się, że ok 60-70 procent zdjęć robionychpodczas w czasietakiej sesji jest odrzucanych. Zazwyczaj powodem,, dlaczego takie fotografie są odrzucane jest za mała wyrazistość.

Zdarza się, że sesja produktowa innymi słowy fotografia obrotowa (http://www.otofoto360.pl/), z której później zostanie zrobiona wizualizacja 3D trwa wiele godzin. Jest bardzo męczące jednakże daje wiele satysfakcji po jej wykonaniu. Po wykonaniu sesji i doborze odpowiednich ujęć jesteśmy już w połowie drogi do sukcesu. W tym momencie zabieramy się za finalne wykonanie wizualizacji. I tutaj w zależności z jaką częstotliwością ma być wykonana wizualizacja powinniśmy dobrać odpowiednią ilość ujęć. Zazwyczaj liczba ta przekracza kilkaset zdjęć. Sama wizualizacja wyrabiana jest przez właściwe, zawodowe programy komputerowe.

Fotograf robiący zdjęcie
Autor: Elvert Barnes
Źródło: http://www.flickr.com
Tym bardziej człowiek powinien wszystkie dane wdrożyć do programu i co najważniejsze czuwać nad ich prawidłowością. I tutaj zbliżamy się do końca tworzenia wizualizacji 3D tworzonej przez fotografię obrotową. Mimo wielkiego nakładu pracy w takową formę prezentacji produktów, staje się ona bardzo sławna. Sprzedawcy muszą, w coraz to bardziej wymyślne sposoby zachęcać potencjalnych klientów do zakupu właśnie ich produktów. Jednak odbiorca staje się coraz bardziej wybredny.