Marketing relacji – czym jest i czemu cieszy się tak dużą popularnością?

Marketing jest dziś bardzo istotny. Czemu? Zazwyczaj ze względu na fakt, że liczba firm pracujących na rynku jest rzeczywiście duża, tym samym jeżeli ich właściciele chcą dotrzeć do możliwie jak największego grona klientów, muszą wziąć pod uwagę skuteczne rozreklamowanie proponowanych usług bądź produktów.


program lojalnościowy
Źródło: www.spiceupyourblog.com
Marketing nie polega jednak jedynie na rozdawaniu ulotek, umieszczaniu reklam w Internecie bądź emitowaniu spotów reklamowych w sieci. Podstawowe znaczenie ma bowiem utrzymanie pozytywnych relacji z klientami, którzy już skorzystali z oferty określonej firmy. Właśnie na tym polega marketing relacji. Firmy powinny namawiać konsumentów do ponownego zakupienia ich produktów czy usług, na przykład dzięki zbieraniu punktów, które mogą przełożyć się na promocyjne zniżki czy nagrody. Interesującym rozwiązaniem jest dobrze zaplanowany system lojalnościowy. Korzystanie z podobnych systemów jest dosyć popularne zarówno na świecie, jak i w Polsce. Klienci przeważnie chętnie biorą udział w inicjatywach, które mogą im zapewnić jakikolwiek zysk. Program lojalnościowy jest w związku z tym atrakcyjny zarówno dla firm, które są jego autorami, jak również dla konsumentów (www.programylojalnosciowe.pl).

Utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami polega także na zawiadamianiu ich o rabatach, promocjach bądź terminach wyprzedaży. Na szczęście, współcześnie nie nastręcza to już większych kłopotów, gdyż większość firm porozumiewa się ze swoimi odbiorcami mailowo. Niekiedy, jednym z warunków uczestniczenia w programie motywacyjnym, jest podanie swojego adresu mailowego, aby firma mogła wykorzystać go właśnie w celach marketingowych. Dla stałych klientów dopływ istotnych informacji może okazać się strzałem w dziesiątkę.


programy lojalnościowe
Źródło: https://loyaltyzen.com
Dodatkowo, coraz więcej firm troszczy się także o to, aby dodawać gratisy do zakupów lub realizowanych usług oraz o wysłanie życzeń, na przykład na święta. Klienci dzięki temu zyskują pewność, że firma o nich dba i są dla niej faktycznie bardzo ważni. Generalnie marketing odnoszący się do relacji to relatywnie świeża gałąź marketingu, jednak rozwija się bardzo szybko i coraz więcej firm ma świadomość tego tego, jak wielkie znaczenie może mieć dla ich działania i osiąganych zysków.