Na czym polega customer service?

Obecny rynek produktów i usług możemy bez cienia wątpliwości określić rynkiem na którym karty rozdaje klient. W dobie wyjątkowo rozbudowanej konkurencji oraz rywalizacji, przedsiębiorstwa muszą toczyć walkę nie tylko o tymczasowe przyciągnięcie konsumenta do własnych usług i produktów lecz nade wszystko zadbać o zbudowanie odpowiednich stosunków, które w dłuższej perspektywie mogą zaowocować następnymi transakcjami.


Utarło się powiedzenie, że znacznie taniej jest utrzymać dotychczasowych klientów aniżeli walczyć o zupełnie nowych.




Nowe monitory ASUS Designo MX279H i MX239H
Autor: ASUS
Źródło: ASUS


zarządzanie relacjami z klientami
Autor: Marcos Gasparutti
Źródło: flickr.com


I jest w tym dużo prawdy, zwłaszcza, iż w dobie portali społecznościowych opinie o naszych produktach jak i usługach mogą wyjątkowo szybko się rozlewać po sieci a co za tym idzie, wpływać na działania przyszłych konsumentów. Z tej przyczyny niezmiernie istotne jest właściwe zarządzanie relacjami z klientami, które jeżeli odbywa się na właściwym poziomie, przyniesie naszej firmie wiele korzyści. Klienci są dzisiaj coraz mocniej świadomi jak i wymagający oraz bardziej skłonni do dzielenia się własnymi wrażeniami na temat zakupionych produktów w mediach społecznościowych takich jak Facebook. W krótkim czasie mało pozytywne relacje kilku konsumentów mogą wpłynąć w dużym stopniu na postrzeganie naszej firmy przez resztę klientów. Relacja z kupującym nie ma końca w momencie sprzedaży ale musi trwać również długo po niej.


aparat fotograficzny
Autor: Upupa4me
Źródło: http://www.flickr.com


Odpowiednim rozwiązaniem, jakie wspiera tworzenie dobrych stosunków z klientami są aplikacje mobilne dla firm. Właściwie zbudowana aplikacja może ułatwić naszym konsumentom kontakt z naszym przedsiębiorstwem, jak również posłużyć do obsługi posprzedażowej oraz budowania właściwych relacji z konsumentami.




Dobrze jest pamiętać, iż dzisiaj dla klienta nie liczy się tylko i wyłącznie cena danej rzeczy ale również całość doświadczenia jakie tworzone jest w relacji z daną marką czy też produktem.