Nowatorskie formy reklamy

W dobie XXI wieku tradycyjne formy marketingu przemijają. Ulotki wkładane do skrzynek listowych, ogłoszenia w czasopismach przestały zdawać egzamin. Jak dowodzą badania, ruchomy obraz jest obecnie najlepszym źródłem reklamowym, który wpływając na zmysły przynosi znakomity efekt. Reklama multimedialna to prezentacja spotów reklamowych za pomocą obrazu cyfrowego.

Przekaz reklamowy emitowany jest w postaci wysokiej jakości obrazu na
wnętrze autobusu
Autor: shrinkin'violet
Źródło: http://www.flickr.com
monitorach ciekłokrystalicznych. Mogą to być treści reklamowe, przewodniki, wiadomości i inne rodzaje dane. Innowacyjność takiego podejścia stanowi bliską konkurencję dla tradycyjnych nośników reklamy, jak: afisze, ulotki, słupy ogłoszeniowe.

Przewaga reklamy w autobusie nad innymi odmianami reklamowania się związana jest ze szczególną, gdyż przymusową sytuacją w jakiej znajdują się pasażerowie. Są ograniczeni tak przestrzennie, jak również czasowo. Trudno jest im wygenerować należytą ilość skupienia by skoncentrować się przykładowo na lekturze, ale jednocześnie chcąc zabić czas poszukują ciekawiącego medium, jakie przyciągnąć by mogło ich wzrok na czas podróży.



Postawienie na reklamę przy użyciu wyświetlaczy LCD zapewnia przedstawienie reklamy ogromnie dużemu gronu odbiorców (na przykład w Krakowie każdy z autobusów w przeciągu siedmiu dni, wozi od 20 do 30 tysięcy osób) . Wykorzystanie autobusów jak też tramwajów jadących po najgęściej zaludnionych ulicach największych miejscowości, pozwala na dojście do setek tysięcy rezydentów.

Skuteczność takowej reklamy umożliwia częstotliwość i regularność nadawanych treści. Reklama - oceń ten adres: do sprawdzenia na tej stronie - w autobusie jest dynamiczna i
Reklama zewnętrzna
Autor: Jan Tik
Źródło: http://www.flickr.com
kolorowa co skutecznie przykuwa spojrzenie widza, np. - reklama (www.simplesystem.com.pl/) w autobusie. Dodatkowo spojrzenia przyciągają transmitowane aktualności lokalne, z kraju, oraz informacje sportowe, ciekawostki itd..

Niezmiernie istotnym aspektem jest też fakt, iż reklama w autobusie dociera do odbiorców w momencie znacznej chłonności umysłu, kiedy nigdzie się nie spieszą jak też nie mają nic do zrobienia niż spozierać w monitor LCD i czytać emitowane na nim informacje. Mało tego, ewentualny klient nie może przełączyć danej reklamy co dodatkowo wzmacnia skuteczność tego typu przedsięwzięć marketingowych. Odpowiednio skonstruowana reklama w autobusie ma szanse być skuteczną pod warunkiem, iż nie będzie nadmiernie natarczywa.