Nowatorskie formy reklamy

W dobie XXI wieku klasyczne odmiany marketingu przemijają. Ulotki wrzucane do skrzynek listowych, ogłoszenia w dziennikach przestały wystarczać. Jak dowodzą analizy, ruchomy obraz jest dziś optymalnym źródłem reklamowym, który wpływając na zmysły zapewnia znakomity rezultat. Reklama multimedialna jest to prezentacja spotów marketingowych przy pomocy cyfrowego obrazu.


Treść reklamowa emitowana jest w postaci wysokiej jakości obrazu na
wnętrze autobusu
Autor: shrinkin'violet
Źródło: http://www.flickr.com
monitorach LCD. Mogą być to treści reklamowe, informatory, wiadomości a także inne typy dane. Innowacyjność tego podejścia stanowi najbliższą konkurencję dla klasycznych nośników reklamowych, jak: afisze, ulotki, tablice informacyjne.

Wyższość reklamy w autobusie nad innymi rodzajami reklamowania się związana jest ze szczególną, bo przymusową sytuacją w jakiej znaleźli się pasażerowie. Są ograniczeni zarówno przestrzennie, jak również czasowo. Ciężko jest im wygenerować należytą ilość koncentracji by skoncentrować się na przykład na książce, ale zarazem chcąc zabić czas poszukują interesującego medium, które przyciągnęło by ich spojrzenie na okres podróżowania.

Postawienie na reklamę przy zastosowaniu wyświetlaczy LCD gwarantuje prezentację reklamy nadzwyczaj dużemu gronu odbiorców (dla przykładu w Krakowie każdy z autobusów w przeciągu siedmiu dni, transportuje 20-30 tys. pasażerów) (reklama w autobusie). Użycie autobusów a także tramwajów jeżdżących po gęsto zaludnionych ulicach największych miast, umożliwia dotarcie nawet do setek tysięcy obywateli!


Skuteczność takowej reklamy umożliwia częstość a także regularność nadawanych treści. Reklama w autobusie może być żywa i
Reklama zewnętrzna
Autor: Jan Tik
Źródło: http://www.flickr.com
barwna co skutecznie przyciąga spojrzenie obserwatora, np. - reklama w autobusie. Dodatkowo wzrok przyciągają wyświetlane aktualności lokalne, ze świata, jak też prognoza pogody, horoskop itp..

Nadzwyczaj istotnym aspektem jest także fakt, że reklama w autobusie jako jedyna dociera do odbiorców w chwili znacznej chłonności umysłu, gdy nigdzie się nie spieszą a także nie mają nic innego do uczynienia aniżeli spozierać w ekran LCD i czytać emitowane na nim wiadomości. Mało tego, potencjalny odbiorca nie ma możliwość wyłączyć wyświetlanej reklamy co dodatkowo zwiększa skuteczność tego typu działań marketingowych. Dobrze skonstruowana reklama w autobusie ma szanse być skuteczną pod warunkiem, że nie będzie nadmiernie nachalna.